tisdag 26 juni 2012

Sommarens första uppdatering

Nu är sommaren här och frukterna börjar förhoppningsvis att mogna snart. Mina Cayenne började få frukt i maj men de har inte visat det minsta tecknet på att börja mogna än.. Snart åker jag till Norge för att jobba så detta är nog sista uppdateringen på ett tag nu. Men min familj ska hjälpa mig med att hålla plantorna vid liv medans jag är borta. Här kommer lite bilder på de plantorna som hittills har fått frukt och kanske kan någon hjälpa mig med frågan om hur länge det brukar ta för en cayenne att börja mogna eller om det är så att den har vart för lite i solen etc.

Först så har vi min jalapeno som nu har fått sina två första frukter.

 Detta är min cayenne som har haft frukt ett bra tag nu.
 Fortfarande inget tecken på mognad...
 Någon som vet varför?
 Detta är en av mina cayenne som inte mådde så bra så fick plocka av nästan alla blad.. Men den har nu fått nya krafter när solen har tittat fram och det sprutar ut blad från alla håll och kanter!
 Min Purple Tiger som jag bytte med en annan chili odlare, den växer jättebra och har fått en massa frukter redan!
Här har vi frukterna och som ni ser så finns det även flera blommor kvar på plantan.


Kommentera gärna om ni vet vad som kan vara felet med att mina cayenne inte mognar!

Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar